HTML

Holleanyu

Mindenféle hasznos dolgot kínálnak, de hogy mennyiért és valójában mire lenne szükségünk? Erről írok.

Friss topikok

  • Lilarigó: A Kikában is változtak a dolgok. A játszóházat óránként 300-ért lehet igénybevenni 2,5 éves kortól... (2009.12.06. 10:31) Ha nyugodtan akarsz vásárolni, lakj Szegeden!
  • BSzilvi: Sziasztok! Meglepődve tapasztaltam, hogy a Fóti Cora mosdójában van direkt kismamás WC fülke. A po... (2009.12.03. 15:50) Anyu, pisilni kell!
  • Janka (Johanna) és kicsiZé (Zétény) apukája: Üdvözlet a blogon is:) Hehe, soha nem gondoltam arra, hogy hordozókendőben milyen lehet pisilni:)) (2009.12.02. 21:33) Élményeim

Linkblog

Fejlesszünk III. (Babaúszás)

2010.01.16. 14:41 Holleanyu

Mindenki tökéletes szülő akar lenni. Amint kiderül, hogy gyermeket várunk, felvértezzük magunkat a legmodernebb tudással, már keressük a megfelelő programokat gyermekünknek, néhányan talán már azt is tudni vélik, hogy hova jár majd iskolába a csemete.

Nos, én is így éreztem, mikor az első gyermekemet vártam, és születése után szinte adott volt, hogy babaúszásra is megyünk. Aztán mégsem, mert nem hallottam jó tapasztalatokat. Sokan a higiéniát említették, bár szerintem ez lett volna a legkevesebb, ma már odafigyelnek az uszodák és az oktatók, hogy milyen vízbe engedik be a kicsiket. Majd olvastam, hogy azok a gyerekek, akik babaúsztak, nehezen tanulnak meg úszni. De, ami aztán végleg meggyőzött arról, hogy igazam volt, hogy nem vittem a bébit, az az, hogy a mozgás- és idegrendszeri fejlődésére nem lett volna jó hatással. Most sokan talán megvetnek, de beszéltem több szakemberrel, és mind azt állítja, hogy a bébiúszás az nem természetes mozgás, és bár úgy látszik, hogy élvezik a gyerekek, valójában nem tanulnak vele semmit, sőt! Ezek a gyerekek később biztos, hogy fejlesztő pedagógus kezébe kerülnek, mert a mozgásfejlődésükbe bekerült egy nemlétező forma, ami később tanulási problémákhoz vezethet.

Tehát, persze lubickoljanak a picik, ha akarnak, de csak fogjuk a karunkba őket, és ne akarjuk, hogy ússzanak, csak azért, mert az anyaméhben lebegtek nem sokkal ezelőtt. Ha kijöttek, akkor kint vannak, és ehhez az életformához kell alkalmazkodjanak. Majd óvodás korban az úszás valóban jót fog tenni, de az nem ugyanaz.

Holleanyu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://holleanyu.blog.hu/api/trackback/id/tr321676930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása