HTML

Holleanyu

Mindenféle hasznos dolgot kínálnak, de hogy mennyiért és valójában mire lenne szükségünk? Erről írok.

Friss topikok

  • Lilarigó: A Kikában is változtak a dolgok. A játszóházat óránként 300-ért lehet igénybevenni 2,5 éves kortól... (2009.12.06. 10:31) Ha nyugodtan akarsz vásárolni, lakj Szegeden!
  • BSzilvi: Sziasztok! Meglepődve tapasztaltam, hogy a Fóti Cora mosdójában van direkt kismamás WC fülke. A po... (2009.12.03. 15:50) Anyu, pisilni kell!
  • Janka (Johanna) és kicsiZé (Zétény) apukája: Üdvözlet a blogon is:) Hehe, soha nem gondoltam arra, hogy hordozókendőben milyen lehet pisilni:)) (2009.12.02. 21:33) Élményeim

Linkblog

Kodály nemzedéke...

2010.01.23. 17:06 Holleanyu

Ha már kellően sportos a baba, nem árt, ha szellemi téren is foglalkozunk vele. Ennek legjobb módja a "zenei" nevelés. No, nem arra gondolok, hogy kis Mozart-okat képezzünk, bár az sem lehetetlen, de a korai éneklés és zenehallgatás nagyon hasznos, mivel a gyermek egész életére hatással van. Szerintem nem mondok azzal újat, hogy például a matemetikai logikát is kiválóan fejleszti.

Erre bizony sokan rájöttek, így a zenebölcsik és zeneovik megszámlálhatatlan formában léteznek, sokszor kissé elbizonytalanítva a gyanútlan szülőt. Hát, igen, ebben van biznisz... Nekem különösen az 'ölbeli játékok' kifejezés tetszett a legjobban. Amikor először olvastam nem is értettem miről van szó, de aztán rájöttem, mert rettentő okos vagyok. :)

Mostanra szerintem két csoportba lehet sorolni ezeket a foglalkozásokat. Az egyik a Ringató és változatai. Ezen 30 perces eseményen a szülők énekelnek és a babák figyelnek. Egész izgalmas élmény volt számomra, mikor kánonban kellett előadnunk több dalt is. Ezt legutoljára talán középiskolás koromban tettem. A fél óra sok is és kevés is. Mire a gyerekek belejönnének vége. Bár sokan úgy vélik többet nem bírnak koncentrálni a kicsik. Ez részben igaz is, de zenehallgatással kapcsolatban nem ez a tapasztalatom. A másik problémám ezzel a fajta oktatással, hogy a gyerek elég passzív marad, a személyes figyelmet sem kapja meg, esetleg unatkozhat. Az ára a foglakozásoknak 7-900 Ft, ami szerintem sok ezért.

A másik jellemző foglalkozás a mindenféle névvel illetett zenebölcsi, melyben a gyerekek is résztvesznek aktívan. Kapnak a kezükben  csörgő, kopogó "hangszereket", mozgásos játékok közben is énekelnek, és éppen ezért több a konkrétan gyerekeknek szóló dalocska, szemben az előzővel, ahol inkább népdalok kerülnek elő, melyeknek bonyolultabb a hangzásvilága, ezért is éneklik a szülők. Itt a foglalkozások időtartama 45-60 perc. Ennek megfelelően az ár is magasabb, de nem sokkal. 900-1200 Ft. egy alkalom. Ez sem olcsó,de talán több figyelmet kap a gyerek.

Milyen szempontokat érdemes figyelembe venni, ha zenei foglalkozást keresünk. A zenebölcsiket 0-3 éves gyerekeknek hírdetik, viszont a 0-3 éves korosztályban akkora különbségek vannak, hogy ebben a formában biztos nem fog működni. Én a saját gyerekemnél tapasztaltam, hogy 2 évesen összekerült a 8-10 hónapos picikkel, akik persze hallgatták az éneket, mert mit tehettek volna, viszont az én lányom mindenki tudtára adta, hogy ő most ezt nem énekli, hanem azt! Abba is hagytuk az egészet. Mindebből következik, hogy jól nézzük meg a korosztályt, amikor kipróbálunk egy foglalkozást. Természetesen figyeljük meg a pedagógust is, nem árt ha van valamilyen zenei előképzettsége (minimum egy hangszeren tudjon játszani, amit a foglakozáson be is mutat a gyerekeknek), és türelme, mert a nagyobb gyerkőcök nem feltétlenül maradnak nyugton, amíg ő énekel.

Még arról nem beszéltem miért fontos, hogy zenei képzést is kapjon a csöppség. Kiváló segítség a beszédfejlődésben. Megkésett beszédfejlődésű gyereknek (lányok 2 év felett, fiúk 2,5 év felett) különösen ajánlom. A dalokkal könnyebben megnyílnak a gyerekek.

Holleanyu

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://holleanyu.blog.hu/api/trackback/id/tr331695612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása